sem


Nyckeln till hur Google AdWords fungerar är kvalitetsresultat. Kvalitetsresultatet är i allmänhet hur väl en annonsgrupp, sökord, annons och målsida relatera till vad en person söker efter, och hur sannolikt någon är att klicka på annonsen. Här är Googles sida för “Kontrollera och förstå kvalitetsresultat.”

Nu varje gång någon gör en sökning på Google, är en AdWords auktion skapas. Varje annonsör som har ett sökord match sökfrågan konkurrerar i auktionen. Hur väl varje annonsör konkurrerar baseras på deras annonsrankning. Återigen, med hjälp av en något förenklad version:

Ad Rank = kvalitetsresultat * bud

Annonser placeras i ordning baserad på annonsrankning. Den högsta annonsrankningen blir topplaceringen och så vidare ner till antingen den sista annonsen kvalificerade för auktionen eller sista position på sidan.

Vad en annonsör faktiskt betalar är det lägsta beloppet som krävs för att slå annonsrankningen av konkurrenten under dem. Detta kallas lågpris, och det finns några frågor om varje certifieringsprov i samband med att förstå detta. På många sätt att förstå denna information är nyckeln till riktigt låsa AdWords. Varje gång jag har lagt fram detta i en kurs eller ett seminarium, en majoritet av människor om fall ur sina stolar.

$$ = annonsrankning att slå / kvalitetsresultat + $ 0,01.

Låt oss sätta detta i åtgärden verkliga exempel och jag ska visa vad jag menar om vikten av kvalitetsresultat (QS).

Virginia + beach + hus + till + försäljning har en QS = 8

Låt oss säga att vi vill visa upp i 1: a plats på sidan oavsett vad. Vi kan inte garantera detta, men vi kan säkert vara ganska säker med över budgivning nyckelordet att säga $ 100 / klicka.

Ad Rank = 800 = (QS 8 * $ 100 bud)

Att slå oss skulle en konkurrent måste få en annonsrankning> 800. Detta innebär att även om de hade en QS10 sökord de skulle behöva bjuda $ 80,01 / klicka för att få topplaceringen. Förutsatt att de har en mer realistisk bud på $ 10 / klickar det belopp som vi skulle betala i auktionen beräknas på följande sätt.

Ad Rank slå = 100 = (QS 10 * $ 10 bud)

$ 12,51 = 100/8 + $ 0,01 = (100 annonsrankning att slå / vårt QS 8 + $ 0,01)

Så även om vi bjuda $ 100, vi bara betala $ 12,51.

Om vår kvalitetsresultat på det sökordet i auktionen var 10, då det belopp som vi skulle betala är:

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *